Αναρτούμε την εκτενή απάντησή μας στα όσα κακόβουλα, αστοιχείωτα και εμπαθώς δημοσίευσε το "Αντιαιρετικό Εγκόλπιο" για τον Ραδιοφωνικό Σταθμό της Πειραϊκής Εκκλησίας. Με λύπη μεγάλη για όσα έγραψαν ανώνυμα για εμάς:
Προς:
Αντιαιρετικό Εγκόλπιο
Αγαπητοί κύριοι.
Λυπάμαι που επικοινωνώ ανώνυμα μαζί σας, αλλά δεν ξέρω
στοιχεία της ταυτότητας σας. Και εννοώ ουσιαστικά στοιχεία και όχι απλώς «μία
ορθόδοξη ομάδα». Θα χαιρόμουν ιδιαιτέρως αν σας ήξερα προσωπικά, πρώτον για να
σας ευχαριστήσω (αφού κατά καιρούς έχω ο ίδιος χρησιμοποιήσει πολλές φορές
υλικό από το blog σας) και
δεύτερον για να σας εκφράσω κατά πρόσωπον το παράπονο για την ατυχή ανάρτηση
στο blog σας, που αν
δεν είναι ατυχής και βιαστική, τότε σίγουρα αγγίζει τα όρια της κακόβουλης
ηθικής απομείωσης μίας μεγάλης και με συνέπεια προσπάθειας.
Αναφέρομαι στην με ημερομηνία 18 Σεπτεμβρίου 2012 ανάρτηση
σας με τίτλο «Σεβασμιώτατε Πειραιώς να αναλάβετε υπό την επίβλεψή σας τον
Ραδιοφωνικό Σταθμό της Μητροπόλεώς σας»
Εμείς οι ορθόδοξοι χριστιανοί έχουμε ονοματεπώνυμο και δεν
κρυβόμαστε πίσω από ανώνυμες διαδικτυακές προσπάθειες, κυρίως δε, όταν
αποφασίζουμε να κρίνουμε και να κατακρίνουμε τον πλησίον μας (διπλό το
αγιογραφικό σφάλμα: κρίση-κατάκριση και έλλειψη αγάπης προς τον πλησίον).
Εγώ, λοιπόν, θα σας απαντήσω επώνυμα σε όσα ατεκμηρίωτα
γράφετε και σε όσα λανθασμένα καταλήγετε ως συμπεράσματα. Και θα το κάνω
πρωτίστως ως Ορθόδοξος Χριστιανός που απαντάει αγαπητικά στους αδελφούς του και
δευτερευόντως ως Διευθυντής Προγράμματος του ραδιοφωνικού σταθμού της «Πειραϊκής
Εκκλησίας» από το 2004. Δεν θα είμαι σύντομος στην απάντησή μου, γιατί
αισθάνομαι πως πρέπει απόλυτα να υπερασπιστώ το έργο μας, μπροστά στην άδικη
επίθεση που δεχόμαστε από την ανάρτησή σας.
Αγαπητοί κύριοι.
Διαβάζω στο ανυπόγραφο
και ανώνυμο κείμενό σας τα εξής και απαντώ κατά λέξη.
«Έχουμε παρατηρήσει και
παλαιότερα ότι η άνοδος ακροαματικότητας του Ραδιοφωνικού Σταθμού της
Ι.Μ.Πειραιώς ανέβηκε στην προτίμηση του κοινού σταδιακά και με βασική αιτία την
εκκοσμίκευση του 89.5».
Που ακριβώς έχετε παρατηρήσει την άνοδο της ακροαματικότητας;
Με ποια στοιχεία; Πότε είδατε τη σειρά κατάταξης ακροαματικότητας των
ραδιοφωνικών σταθμών και πότε είχατε εσείς στοιχεία για να προβείτε σε όποιες
δικές σας αναγωγές και συμπεράσματα; Και που ακριβώς εδράζεται η δική σας
στατιστική επιστημονική τεκμηρίωση ώστε να ξέρετε πως, από πού και πότε
αλλάζουν οι ακροαματικότητες;
Για να γνωρίζετε καλά και στο μέλλον σας ενημερώνω με πλήρη
ευθύνη: ο ραδιοφωνικός σταθμός της Πειραϊκής Εκκλησίας ΔΕΝ συμμετέχει επίσημα
σε καμία μέτρηση ακροαματικότητας από της ιδρύσεώς του. Δεν συμμετέχει γιατί
ουδέποτε πλήρωσε συνδρομές ή είχε οποιουδήποτε άλλου είδους εξυπηρετήσεις από
εταιρίες μετρήσεων. Για το λόγο αυτό στην επίσημη έρευνα ακροαματικότητας ο
σταθμός μας ΔΕΝ αναφέρεται. Όταν από
τηλεφώνου ερωτώνται όσοι συμμετέχουν «ποιο σταθμό ακούσατε σήμερα» αν κάποιος
απαντήσει «Πειραϊκή Εκκλησία», ο ερευνητής/ερευνήτρια απαντάει πως ο σταθμός
αυτός δεν υπάρχει στη λίστα. Άρα στην επίσημη μέτρηση ποτέ δεν αναφερόμαστε.
Τον τελευταίο καιρό μία νέα εταιρία διεξάγει έρευνα ακροαματικότητας και έχει
κατατάξει το σταθμό μας στην 8η θέση. Όμως και σε αυτή την έρευνα εμείς ως σταθμός δεν
συμμετέχουμε οικονομικά και έτσι δεν έχουμε πρόσβαση ούτε σε στοιχεία, ούτε σε
άλλες λεπτομέρειες. Αναρωτιέμαι, λοιπόν, πως εσείς «ανώνυμα» γνωρίζετε στοιχεία
και βγάζεται καθ’ υπερβολή δικά σας αβάσιμα συμπεράσματα;
Η δική σας κακόβουλη θέση πως « η άνοδος ακροαματικότητας του Ραδιοφωνικού Σταθμού της Ι.Μ.Πειραιώς
ανέβηκε στην προτίμηση του κοινού σταδιακά και με βασική αιτία την εκκοσμίκευση
του 89.5» αποτελεί απλώς προσωπική άποψη του γράφοντος (και μη επωνύμως
υπογράφοντος). Ξεπερνάει δε τα όρια του ατυχύς και αστοιχείωτου συμπεράσματος και
αγγίζει την καθ’ υπερβολή εμπάθεια! Δεν έχετε ίσως προσέξει τη διαφορά στον
προσανατολισμό που είχε από το 1988 μέχρι σήμερα η Πειραϊκή Εκκλησία. Με σκληρό
αγώνα κρατήσαμε κατά το δυνατόν το κοσμικό πνεύμα μακριά από το πρόγραμμά μας (π.χ.
ούτε τραγούδια έχουμε). Στηρίξαμε την πνευματική ωφέλεια των ακροατών και αυτός
ήταν ο πυλώνας του προγράμματος. Το πώς
εσείς βγάζετε άλλα συμπεράσματα είναι απορίας άξιο! Εμείς για 24 συνεχόμενα
χρόνια ακολουθούμε την ίδια αταλάντευτη πορεία: αμιγώς ορθόδοξη,
αγιοπνευματική, αγιοπατερική και αγιογραφική.
Αν εσείς ενδεχομένως έχετε άλλα γνώμη, σεβαστή αλλά μη
αποδεκτή. Αν θέλετε να συγκρίνετε τους δύο σταθμούς δικαίωμά σας. Αυτό απέχει από
τη δική μας θέση. Κι αν τα λόγια σας υποκρύπτουν κάποια προσωπική πικρία
(Κύριος Οίδε), τότε ενδεχομένως να μιλάμε και για άλλες συμπλεγματικές
συμπεριφορές που ίσως να πρέπει να διερευνηθούν πνευματικά. Θα ήθελα να πιστεύω
πως ήταν απλώς αποτέλεσμα γραφής υπερβολικού ζήλου.
Και συνεχίζετε: «Το δίλημμα πλέον
είναι εκκοσμίκευση ή νεοεποχίτικη προπαγάνδα. Δεν θέλουμε να κατονομάσουμε πρόσωπα και στελέχη –σκοπός μας δεν
είναι αυτός- αλλά δυστυχώς πολλά βασικά στελέχη του 91.2 δεν ακολουθούν την
Πατερική πορεία του Σεβ. κ.Σεραφείμ, τουλάχιστον στο επίπεδο της ραδιοφωνικής
τους μαρτυρίας».
Λυπάμαι αγαπητοί μου. Το ψευτοδίλημμα είναι εντελώς πλαστό
και κακόβουλο. Μακριά από εμάς και η νεοεποχίτικη προπαγάνδα και η
εκκοσμίκευση. Αλήθεια, έχετε ακούσει ποτέ έστω και για μία φορά 24 ώρες συνεχώς
το πρόγραμμα του σταθμού μας; Δεν σας ζητάω κάτι υπερβολικό, απλά ένα (έστω και
περιορισμένο) εικοσιτετράωρο της κατά τα άλλα γεμάτης πνευματική αγωνία ζωής
σας, μία ώρα για κάθε ένα από τα 24 χρόνια λειτουργίας του σταθμού μας... Αν το
είχατε κάνει, όπως εμείς εδώ στο σταθμό μας,
θα είχατε σημειώσει τα ακόλουθα: το 1/3 του προγράμματος της Πειραϊκής
Εκκλησίας αποτελείται από ακολουθίες σε καθημερινή βάση (Όρθρος, Θεία
Λειτουργία, Παρακλητικοί Κανόνες – δύο φορές στο εικοσιτετράωρο – Εσπερινός,
Απόδειπνο, Μεσονυκτικό). Αυτό μοιάζει στο δικό σας αισθητήριο με
«εκκοσμίκευση»; Το υπόλοιπο πρόγραμμα δομείται στον διπλό άξονα Ορθοδοξία –
Ελληνισμός, με την Ορθοδοξία να καλύπτει το 80% σχεδόν του χρόνου. Αν αυτό για
εσάς σημαίνει «νεοεποχίτικη προπαγάνδα», τότε προφανώς ζούμε και κινούμαστε σε
λάθος τόπο και χρόνο, αναμφισβήτητα δε, μιλάμε άλλη γλώσσα. Θέλετε να μου πείτε
«ανώνυμε» σχολιαστή και τιμητή πως οι Σεβασμιώτατοι Αρχιερείς που συμμετέχουν
στο πρόγραμμα σε σταθερή εβδομαδιαία βάση, οι ευλαβέστατοι ιερείς και μοναχοί,
αλλά και οι από γεννήσεως του σταθμού συνεργάτες – παραγωγοί ξαφνικά δεν ξέρουν
τι λένε και όλοι μαζί προδίδουν την Πίστη μας; Λαθεύετε αγαπητοί μου. Και πολύ
φοβάμαι ότι ο ανωνύμως υπογράψας κινείται με εμφανή εμπάθεια, όταν καταθέτει τα
έωλα επιχειρήματά του που δεν είναι άλλα από τα δικά του προσωπικά
συμπεράσματα.
Λέτε πως «δεν θέλουμε
να κατονομάσουμε πρόσωπα και στελέχη –σκοπός μας δεν είναι αυτός- αλλά δυστυχώς
πολλά βασικά στελέχη του 91.2 δεν ακολουθούν την Πατερική πορεία του Σεβ.
κ.Σεραφείμ». Ευτυχώς που δεν μας κατονομάζετε για να σας απαντήσουμε και
προσωπικά όλοι μας. Στα 24 χρόνια περισσότεροι από 500 εθελοντές συνεργάτες που εξέφρασαν και συνεχώς
εκφράζουν το ορθόδοξο βίωμα της Εκκλησίας μας στο σταθμό μας. Όμως αγαπητοί
μου, εμείς από την πρώτη μέρα που δημιουργήθηκε ο σταθμός μας (και έχω τη χαρά
να είμαι συνεργάτης του από το 2ο χρόνο της λειτουργίας του),
πρεσβεύουμε το πνεύμα της Αγιοπατερικής διδασκαλίας της Εκκλησίας μας,
αναγνωρίζοντας τη διάθεση προσφοράς και αγάπης, αλλά ταυτόχρονα και την
ανθρώπινη δυνατότητα του λάθους. Δεν είμαστε «αλάθητοι», δεν διανύσαμε την
πορεία μας χωρίς σφάλματα. Από αυτή τη στάση ζωής προσπαθούμε να διορθώσουμε τα
λάθη μας σε προσωπικό, αλλά και συλλογικό επίπεδο. Και η καλόπιστη κριτική
πάντοτε μας βοηθούσε. Εκτιμώ όμως (και το καταγράφω για μία ακόμα φορά στην
απάντησή μου) πως ο συντάκτης της αναρτήσεώς σας δεν λειτούργησε κάνοντας
καλοπροαίρετη κριτική…
Επειδή ένα από τα βασικά στελέχη του σταθμού είμαι και εγώ
προσωπικά, η ανώνυμη αναφορά σας ότι δεν ακολουθούμε την Πατερική γραμμή του
Σεβ. κ. Σεραφείμ με προσβάλει και με θίγει. Δεν είναι σε θέση κανένας ανώνυμα
και ατεκμηρίωτα να αφήνει τέτοιες κατηγορίες να πλανώνται, ειδικά σε θέματα
πνευματικής ευαισθησίας υψίστου βαθμού, με δεδομένο πως η Πνευματική γραμμή του
Σεβασμιωτάτου με εκφράζει απόλυτα, αλλά και όλους μας στο σταθμό. Ωστόσο,
επειδή ως άνθρωποι μπορεί κάπου να σφάλουμε (ακόμα και άθελά μας) θα δεχόμουν
να μου υποδείξετε που, πότε και με ποιον τρόπο, τόσο εγώ προσωπικά όσο και οι
συνεργάτες μας, σφάλαμε ή ξεφύγαμε από την Πατερική γραμμή. Με απόλυτη
ειλικρίνεια θα σας απαντούσα άμεσα. Και να είστε βέβαιοι, πως αν είχα εγώ ή
κάποιος από εμάς το λάθος, θα το αποκαθιστούσαμε άμεσα, δημοσίως και από αέρος!
Όσο δε για το άστοχο σχόλιό σας «τουλάχιστον
στο επίπεδο της ραδιοφωνικής τους μαρτυρίας» δοξάζω τον Πανάγαθο Τριαδικό
Θεό μας, που μας ανέχεται δίπλα του και μας επιτρέπει να τον διακονούμε με τις
πενιχρές μας δυνατότητες στον ραδιοφωνικό μας σταθμό, με αγωνία, κόπους, βάσανα
και προβλήματα που εσείς και κανένας τρίτος δεν είστε σε θέση να γνωρίζετε.
Όπως φυσικά δεν είστε σε θέση να γνωρίζετε την Ορθόδοξη μαρτυρία μας, όχι σε
επίπεδο προσωπικών διαδρομών (δεν μας γνωρίζετε προσωπικά), αλλά όπως
αποδεικνύεται δεν μπορείτε να ξεχωρίσετε ούτε και την ορθόδοξη ραδιοφωνική μας
μαρτυρία. Δεν απολογούμαστε σε κανέναν, αλλά με θλίψη και ταπείνωση απαντώ, ως
βασικό στέλεχος, στο σχόλιό σας.
Η ανάρτησή σας συνεχίζει ως εξής: « Ένας σταθμός ο οποίος συντηρείται από τον οβολό του Ορθόδοξου
πληρώματος, έχει –τουλάχιστον- την ευθύνη της Ορθόδοξης κατήχησης, για να μην
πούμε ΚΑΙ της Απολογίας και της αντιαιρετικής κατάρτισης». Θα μου
επιτρέψετε να σας τονίσω καλοπροαίρετα πως δεν είστε σε θέση να έχετε την
παραμικρή ιδέα για το πώς συντηρείται ο σταθμός μας. Ο κόπος και η αγωνία του
Σεβασμιωτάτου, τα πενιχρά οικονομικά (και λόγω της παρούσας κρίσης) της
Μητροπόλεως, οι εισφορές των Ενοριών της Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς, αλλά και η
αγάπη του κόσμου είναι τα στηρίγματά μας. Η ενεργή συμμετοχή των ακροατών και
τα 24 χρόνια συνεχούς ορθόδοξης παρουσίας, αποδεικνύουν αγαπητέ συντάκτη της
αναρτήσεως, πως ο κόσμος αποδέχεται, στηρίζει και συντηρεί το πρόγραμμα του
σταθμού μας γιατί λαμβάνει την εν Χριστώ παρηγορία, που τόσο πολύ έχει ανάγκη
στις μέρες μας. Αλήθεια, που αλλού ακούτε να μιλάνε καθημερινά για Χριστό και
Ελλάδα, που αλλού γίνονται αναφορές στα δεινά της Πατρίδας μας, που αλλού
υπάρχει η αγωνία για την Ορθόδοξη Πίστη μας, την ακραιφνώς Αγιοπνευματική και
Αγιοπατερική; Γιατί δεχόμαστε κάθε μήνα αιτήματα από διάφορες ενορίες και Ιερές
Μονές να μεταδώσουμε τις πανηγυρικές ακολουθίες τους (και μάλιστα χωρίς καμία
οικονομική συνεισφορά από τους αιτούντες);
Γιατί ανά την Ελλάδα έχουν πληθύνει οι ώρες αναμετάδοσης μέρους του
προγράμματος του σταθμού μας; Γιατί καθημερινά νέοι ακροατές προστίθενται από
κάθε γωνιά της οικουμένης και μάλιστα με συγκινητικά κείμενα ευγνωμοσύνης που μας
αποστέλλουν; Επειδή ξαφνικά όλοι έγιναν «νεοεποχίτες»
και «εκκοσμικευμένοι»; Ας είμαστε λίγο σοβαροί, ή πιο σωστά ας είμαστε
ειλικρινείς ενώπιον του Θεού μας.
Ο σταθμός, λοιπόν, αγαπητοί μας, συντηρείται και από την
αγάπη του κόσμου. Όπως συντηρούνται και άλλες ιεραποστολικές προσπάθειες στην
Ελλάδα και το εξωτερικό. Όπως κανένας άλλος ραδιοφωνικός σταθμός δεν έχει βρει
τέτοια έμπρακτη αγάπη και οικονομική υποστήριξη. Αυτός είναι ο «οβολός» για τον
οποίο κανένας τρίτος (ούτε και εσείς φυσικά) δεν έχετε δικαίωμα να κρίνετε ή να
σχολιάσετε. Αν ανήκετε και εσείς (που επιτρέψτε μου να αμφιβάλω) στους
πολυπληθείς υποστηρικτές μας θα έπρεπε να θυμόσαστε πως όταν προσφέρουμε τον
«οβολό» μας, όπως μας δίδαξε ο Κύριός μας, δεν θα πρέπει το δεξί μας χέρι να
γνωρίζει τι κάνει το αριστερό μας… Σε
καμία περίπτωση δεν θα χρησιμοποιηθεί η οικιοθελής προσφορά για άλλου είδους
εκμετάλλευση… Ποιος από τους ακροατές μας, που με στέρηση μας στέλνει τη
βοήθειά του, θα ήθελε ποτέ να χρησιμοποιηθεί η κίνησή του αυτή για να μας
ελέγξει; Έχω ζήσει πολλά μικρά θαύματα καθημερινά στο σταθμό μας και έχω
αισθανθεί ολοζώντανη την παρουσία του Θεού μας δίπλα μας… Μέρες ολόκληρες θα
μπορούσαμε να μιλάμε για αυτό. Και είμαι στη διάθεσή σας όποτε θελήσετε να σας
κάνω συμμέτοχους στη δική μας χαρά. Ίσως, όμως, αυτό να μη σας ενδιαφέρει… Ο
οβολός όμως είναι και οι αδιάκοπες προσευχές με τις ολόθερμες από καρδίας ευχές
που μας στέλνουν καθημερινά οι ακροατές μας και που βλέπουμε στην πράξη να
γίνονται στήριγμά μας! Χωρίς υπερβολή! Εσείς, όμως, με τη δική σας άποψη
(σεβαστή σε μία δημοκρατική χώρα, αλλά κυρίως σε μία χριστιανική κοινότητα)
έρχεστε να μας υποδείξετε τι πρέπει να κάνουμε αυτόν τον οβολό. Αλήθεια, η
παραβολή των ταλάντων σας είναι γνωστή; Ο Κύριος δίνοντας στους τα τάλαντα στον
κάθε δούλο, τους αφήνει ελεύθερους να τα χρησιμοποιήσουν. Δεν τους επιβάλει τι
να κάνουν! Όποιος κοπιάζει θα ακούσει το «εὖ, δοῦλε ἀγαθὲ καὶ πιστέ». Εμείς ως τάλαντα δεχόμαστε το υστέρημα του
καθενός και αγωνιζόμαστε να το πολλαπλασιάσουμε με βάση το ορθόδοξο πνευματικό
πρόγραμμά μας. Αν η προσπάθειά μας τελεσφορήσει, ο Κύριός μας θα το κρίνει στο
τέλος. Αλλά η δική σας γνώμη διαφέρει. Εσείς αρέσκεστε στην υπόδειξη! Η γνώμη σας
είναι για «την ευθύνη της Ορθόδοξης κατήχησης, για να μην πούμε ΚΑΙ της
Απολογίας και της αντιαιρετικής κατάρτισης».
Προσωπική σας άποψη! Από την Πειραϊκή Εκκλησία ομολογούμε 24
χρόνια Ιησού Χριστό, με διάθεση απολογητική, ΟΧΙ όμως ξεσηκώνοντας με πάθος και
φανατίζοντας τους ακροατές μας. Αυτό δεν συνάδει με το πνεύμα του ραδιοφώνου,
γιατί αντί για πνευματικό ραδιόφωνο, ο σταθμός μας θα γινόταν κοσμικό αποκούμπι
παθών και φωνών… Αυτό θεωρείτε εσείς απολογητικό πνεύμα; Το γεγονός ότι στην
Ελλάδα μας σήμερα οι περισσότεροι είναι ακατήχητοι, είναι ευθύνη του ραδιοφωνικού
μας σταθμού; Μήπως γινόσαστε υπερβολικοί όταν νομίζετε ότι ο ραδιοφωνικός λόγος
θα μπορούσε να καλύψει όλα τα κενά ενός λαού που για χρόνια έζησε στην
επίπλαστη ευμάρεια και την μακράν του Θεού ζωή; Το ραδιόφωνο, αγαπητέ ανώνυμε
συντάκτη, σαν μέσο που απευθύνεται σε μαζικό κοινό δεν έρχεται σε καμία
περίπτωση να καλύψει παθογένειες κανενός συστήματος. Το δε εκκλησιαστικό
ραδιόφωνο, όταν γεννήθηκε, ήρθε για να μεταμορφωθεί σε νέο βράχο της Πνύκας,
αναζητώντας η Παύλεια φωνή να φτάσει σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερα ακροατήρια.
Όταν ο των Εθνών Παύλος μιλούσε στους Αθηναίους κήρυττε Ιησού Χριστό, δεν
καλούσε σε επανάσταση, ούτε ξεσήκωνε τον κόσμο για την ορθότητα των λόγων του.
Εμείς από το δικό μας ραδιοφωνικό άμβωνα μιλάμε για τον Κύριο και Θεό μας
προσπαθώντας να στηρίξουμε τον εαυτό μας και τους πιστούς Ορθοδόξους
Χριστιανούς που είχαν ανάγκη από τον Ορθόδοξο Λόγο στις ραδιοφωνικές
συχνότητες. Για να νοιώσουμε τη γλυκιά παρηγοριά του Χριστού μας. Αυτό που μας
ζήτησε ο Ίδιος να κάνουμε.
Στα 24 χρόνια όπου χρειάστηκε δείξαμε (και θα το ξανακάνουμε)
το αγωνιστικό φρόνημά μας. Εκεί που κρίνουμε ότι πρέπει να το κάνουμε,
σεβόμενοι τον σταθμό και το κοινό μας. Δεν είναι σκοπός μας να μιλήσουμε για
όλα τα φλέγοντα και επικίνδυνα θέματα τη στιγμή που αυτά αναφύονται. Ούτε η
Εκκλησία μας δεν λειτούργησε ποτέ έτσι, δηλαδή εν βρασμώ. Πάντα με υπομονή και
περισυλλογή δρούσε η Εκκλησία μας και όταν χρειαζόταν με πείσμα και
αγωνιστικότητα. Η αντιαιρετική κατάρτιση έρχεται μόνο εν μέρει στο πρόγραμμα ως
ενημέρωση. Μπορεί ο ραδιοφωνικός λόγος να μεταφέρει τα δύσκολα μηνύματα της
αντιαιρετικής δράσης, την οποία σεβόμαστε και τιμούμε απόλυτα;
Ξέρετε εσείς που μας θίγετε με το ανώνυμο κείμενό σας τι
έχουμε πει τόσα χρόνια για τις αιρέσεις, για τα προβληματικά νεοεποχίτικα
ανοίγματα, για την εκκοσμίκευση της Εκκλησίας; Είστε σε θέση να γνωρίζετε εσείς
καλύτερα από εμάς; Αμφιβάλω και σας προκαλώ, αν έχετε άλλα στοιχεία να μου τα
θέσετε υπ’ όψιν ως καθ’ ύλην αρμοδίου. Γιατί δεν δημιουργείτε εσείς ένα
ραδιοφωνικό σταθμό με τα δικά σας μέσα, με τους δικούς σας ανθρώπους και να
κάνετε εσείς τον απολογητικό και αντιαιρετικό αγώνα που λέτε πως εμείς δεν
κάνουμε;
Εσείς ως τιμητής των πάντων και κριτής υπέρ άνω όλων, με
κανένα ίχνος ταπείνωσης στο λόγο σας (τον πάντοτε ανώνυμο…) θα έπρεπε να είστε
πιο προσεκτικός. Θα έπρεπε να χρησιμοποιείτε λόγο παρακλήσεως και ευθύνης και
όχι εμπάθειας. Ανακαλύψτε γύρω σας την αγιοπνευματική παρηγοριά και μην
ψάχνεται παντού για κακόβουλους εχθρούς. Εμείς βρίσκουμε πνευματική ανάπαυση
στα παρήγορα μηνύματα από ανθρώπους που ένιωσαν την ελπίδα και την παρουσία του
Κυρίου, ακούγοντας το σταθμό μας, όχι με τη μορφή προτεσταντικής κοσμοθεωρίας
αλλά της μυστηριακής ζω΄ςη της Ορθοδόξου Ανατολικής Εκκλησίας μας. Όταν ο
κόσμος βρεθεί με πίστη και εμπιστοσύνη κοντά στο Θεό, τότε θα είναι σε θέση να
μάθει και για τα προβλήματα (τα όντως τεράστια και ψυχοκτόνα) των αιρέσεων.
Μπορείτε να απαιτήσετε από ένα μαθητή της Β’ Δημοτικού να επιλύσει εξισώσεις β’
βαθμού; Γιατί κάτι ανάλογο είναι αυτό που η γνώμη σας υπαινίσσεται για το τι θα
έπρεπε να έχει το πρόγραμμα του σταθμού μας.
Στη συνέχεια γράφετε: «Δεν
ζητάμε τα στελέχη και οι παραγωγοί του σταθμού να γνωρίζουν την Αγία Γραφή απ’
έξω αλλά τουλάχιστον να έχουν ΒΑΣΙΚΗ γνώση της Ορθόδοξης Δογματικής διδασκαλίας».
Μα ποιος λογικός άνθρωπος θα απαιτούσε αυτό που δεν μας ζητάτε; Και δεν
αναφέρομαι στην Αγία Γραφή… Αλήθεια εσείς την ξέρετε απ’ έξω; Αγαπητέ επικριτή
μας (που γίνεστε και ο μεγαλύτερος ευεργέτης μας), πρώτα πρέπει να μάθουμε και
να ζήσουμε την Αγία Γραφή και εν συνεχεία να μάθουμε την Ορθόδοξη Δογματική
Διδασκαλία μας. Αυτό γίνεται από τη στιγμή που ένα νέο μέλος της Εκκλησίας διά
του Αγίου Βαπτίσματος εισέρχεται στην εν Χριστώ ζωή. Δεν είναι απαραίτητο να γνωρίζει
άριστα το Τριαδολογικό δόγμα για παράδειγμα ή το Αειπάρθενο της Θεοτόκου ή ακόμα
και την εκπόρευση εκ του Πατρός του Αγίου Πνεύματος. Η δογματική διδασκαλία είναι
πέρα για πέρα ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ για την Εκκλησία μας, αλλά και πάλι μόνο εν μέρει θα
μπορούσε να γίνει κάτι τέτοιο από ραδιοφώνου. Σεβόμενοι ακριβώς αυτή την
ανάγκη, δεν είναι τυχαίο, πως εδώ και ένα περίπου χρόνο έχουμε στο πρόγραμμα
του σταθμού μας ουσιαστικά μαθήματα Δογματικής Διδασκαλίας με έναν εκ των πλέον
καταξιωμένων Καθηγητών της Δογματικής. Αλλά προφανώς και αυτό το αγνοείτε. Αλλά
η κριτική σας, κριτική!
Διαβάζω επίσης στο κείμενό σας: «Είναι αστείο το γεγονός σε στέλεχος του σταθμού να τίθεται ερώτηση από
ακροατή για τους μονοφυσίτες και τις πλάνες τους και εκείνος να δηλώνει άγνοια!».
Είναι σαφώς πιο αστείο το γεγονός πως στέκεστε στο ένα για να ακυρώσετε το
όλον. Εάν κάτι τέτοιο είναι αληθές, θα έπρεπε, ως σοβαρός αδελφός εν Χριστώ να
με ενημερώσετε άμεσα, έστω και χωρίς να με γνωρίζετε προσωπικά. Όταν πάω στην
Εφορία και έχω πρόβλημα με κάποιον υπάλληλο, αγαπητέ ανώνυμε επικριτή μας, δεν
στέλνω επιστολή διαμαρτυρίας στον Υπουργό Οικονομικών… (για να χρησιμοποιήσω
ένα καθημερινό ανάλογο παράδειγμα).
Εσείς πάλι, αποφασίσατε να απευθυνθείτε ανοιχτά στον Σεβασμιώτατο. Με
την κίνησή σας αυτή μειώνετε το δικό σας πρόσωπο, μένοντας κρυμμένος πίσω από
την ανωνυμία σας και απευθύνεστε σε έναν Μητροπολίτη που ούτε λίγο ούτε πολύ
λέτε πως δεν ξέρει τι γίνεται στο σταθμό μας. Λυπάμαι ειλικρινά που έχετε
τέτοια εντύπωση! Όσο για τους μονοφυσίτες, αν κάτι τέτοιο έχει συμβεί, θα
έπρεπε να έχετε ακούσει ολόκληρο το διάλογο και αν όντως ήταν έτσι, όπως σε μία
σειρά γράφετε, να το μάθουμε και εμείς και να διορθώσουμε την όποια λανθασμένη
ή ακόμα και κακόδοξη τοποθέτηση μπορεί να ακούστηκε. Εμείς, αναγνωρίζουμε το
δικαίωμα του λάθους σε όλους. Εσείς, αλήθεια, αυτό το δικαίωμα το αναγνωρίζετε
σε εμάς; Η μετάνοια και η συγχώρεση είναι δώρα Θεού που είτε ωριμάζουν στις
ψυχές μας και μας οδηγούν κοντά Του, είτε σαπίζουν από τις πράξεις και τη βιωτή
μας και μας απομακρύνουν από Αυτόν.
Συνεχίζω στο κείμενό σας: «Θεωρούμε
απαράδεκτη την νέο-Πατερική ασάφεια της πρωινής ζώνης στην οποία η χλιαρή
αγαπολογία εναλλάσσεται με την πλάνη στο σημείο να καλείται …ψυχοθεραπευτής να
μιλήσει για τον γ.Παΐσιο!». Δικαίωμά
σας να θεωρείτε ανωνύμως ότι θέλετε, αλλά και δικό μου αναφαίρετο δικαίωμα να
σας πως ευθαρσώς πως δεν ξέρετε καν τι λέτε και διακατέχεστε από συμπλεγματική
συμπεριφορά κακοποίησης της πραγματικότητας. Απαντώ στο συγκεκριμένο επιχείρημά
σας, ως παραγωγός της πρωινής εκπομπής (που είναι ωριαίας διάρκειας και όχι
πρωινής ζώνης που στις 4 ώρες που διαρκεί η ζώνη αυτή έχει πολλά και
ενδιαφέροντα θέματα). Για την προσωπική σας άποψη δεν έχω λόγο να πω κάτι.
Προσωπική και σεβαστή είναι. Εσείς προφανώς από το πνεύμα της μεγαλοκαρδίας σας
μιλάτε (αν και ανώνυμα) σε α’ πληθυντικό. Αλήθεια, όλοι εσείς στο «αντιαιρετικό
εγκόλπιο» αυτή τη γνώμη έχετε; Τόσο πολύ μας ακούτε κάθε πρωί;
Η εσφαλμένη άποψή σας περί «χλιαρής αγαπολογίας» είναι
αντίθετη με την μόνη καινή εντολή του Κυρίου μας, το αγαπάτε αλλήλους! Η δική
σας αντιαιρετική ηθική δεν γνωρίζει την αγάπη; Το πνεύμα της εκπομπής, την
ευθύνη της οποίας φέρω, είναι να γνωρίσουμε και να παρηγορηθούμε από την αγάπη
του Τριαδικού Θεού μας. Αλλά όταν μιλάμε για τα θαύματα των Αγίων της Εκκλησίας
μας, αυτό για εσάς είναι πλάνη; Όταν αναφερόμαστε στις ιεραποστολικές ανά την
οικουμένη προσπάθειες, αυτό εσείς το θεωρείτε χλιαρό; Όταν μιλάμε με σθένος για
την Πατρίδα μας και τα σύγχρονα δεινά , αυτό είναι για εσάς αγαπολογία; Αλήθεια
εσείς σε τι Θεό πιστεύετε; Γιατί αν από τις 168 ωριαίες πρωινές εκπομπές μας
θυμάστε ότι καλέσαμε έναν «ψυχοθεραπευτή να μιλήσει για τον γ.Παΐσιο», θα έπρεπε αυτοί που σας μεταφέρουν τα ραδιοφωνικά
δρώμενα να είχαν σημειώσει πως ο κύριος αυτός (ψυχολόγος στο επάγγελμα) γνώριζε προσωπικά τον
μακαριστό Γέροντα και σε καμία περίπτωση δεν υπεραμύνθηκε της ψυχοθεραπευτικής
ή όποιας άλλης μεθόδου. Ίσως θα έπρεπε να σας ενημερώσουν οι κακοπροαίρετοι
καταγραφείς ότι ΠΟΤΕ δεν έχουμε υποστηρίξει κάποια άλλη θεραπεία πέραν από την
ΕΝΕΡΓΗ συμμετοχή στα ΜΥΣΤΗΡΙΑ της Εκκλησίας μας. Αυτό για εσάς δεν είναι το
ΠΑΝ; Θαρρώ πως θα συμφωνήσετε μαζί μας. Όταν η συγκεκριμένη κουβέντα κράτησε 22
λεπτά, αλήθεια θα μπορούσε κάποιος νοήμων συνάνθρωπός μας να υποθέσει (και όχι
να κρίνει βιαστικά και να βγάλει το εμπαθές συμπέρασμά του) ότι η πρωινή
εκπομπή διακρίνεται για την νέο-Πατερική της ασάφεια;
Και από πού έχετε εσείς τη δυνατότητα, ανώνυμα, να κρίνεται
τι είναι Πατερικό και τι νέο-Πατερικό; Πρόκειται για μία νέα κατηγορία
θεολογικού λόγου ή είναι δική σας καινοφανής έμπενυεση για να δημιουργήσετε ψιθύρους;
Μήπως επειδή τουλάχιστον μία φορά την
εβδομάδα φιλοξενούμε κείμενα του Ιερού Χρυσοστόμου, του Μεγάλου Βασιλείου και
άλλων Αγίων της Εκκλησίας μας, αυτό σημαίνει πως ξαφνικά εμείς δεν ακολουθούμε
τους Αγίους Πατέρες μας; Η άστοχη και κακόπιστη αυτή διατύπωση, θέλω να πιστεύω
πως ήταν απλώς ατυχής στο κείμενό σας. Γιατί διαφορετικά εσείς, ανώνυμε
επικριτή μας, γίνεστε ανακόλουθος των Πατέρων της Εκκλησίας μας και
ανακαλύπτετε ψήγματα νεοφανών αιρετικών δοξασιών στο λόγο μας. Με ποιο
επιχείρημα τολμάτε μία τόσο σκληρή διατύπωση και κατηγορία εναντίον μας και
εμού προσωπικά; Αν πιστεύετε ότι είμαστε λάθος, υποδείξτε μας το σφάλμα να το
διορθώσουμε. Αν πάλι δεν έχετε άλλο επιχείρημα, πιάστε πρώτος , ως
«αναμάρτητος» και ρίξτε μας τον λίθο του αναθέματος. Γιατί μόνο την εγωιστική
δυτικού τύπου από καθέδρας αλάθητη γνωμοδότηση θυμίζει η γραφή σας. Και κατά τα
άλλα εκπροσωπείται και το Ορθόδοξο Αντιαιρετικό Εγκόλπιο… Αν φυσικά δεν σας
αρέσει η πρωινή εκπομπή αγαπητέ μου, όπως είναι δικαίωμά σας αναφαίρετο, κάντε
χρήση ενός άλλου Θείου δώρου: της ελευθερίας. Ως ελεύθερος λοιπόν άνθρωπος, μη
μας ακούτε αν δεν σας αρέσουμε…
Συνεχίζω από το κείμενό σας:
«Μεταφέρουμε από καταγγελία της Ι.Μ.Γλυφάδος: “Από το 2010 ο αξιόλογος σταθμός της
Πειραϊκής Εκκλησίας προβάλλει τη γελωτοθεραπεία και άλλες ολιστικές
θεραπείες. Το 2010 προέβαλε και γνωστό γελωτοθεραπευτή με παραθρησκευτική
δραστηριότητα. Το Σεπτέμβριο 2012 ακούστηκαν περί αυτοθεραπείας, ενεργειακών
μπλοκαρισμάτων και γελωτοθεραπείας. Τον τρέχοντα Οκτώβριο η Συνοδοιπορία
της Πειραϊκής Εκκλησίας στέλνει emails για τα οφέλη του γέλιου παραπέμποντας σε
προχωρημένη αποκρυφιστική ιστοσελίδα”».
Δεν έχει περιέλθει ποτέ σε εμένα προσωπικά καμία καταγγελία
από τη Μητρόπολη Γλυφάδας, της οποίας τον Σεπτό Ποιμενάρχη Σεβ. κ. Παύλο τιμώ
και σέβομαι για την αγάπη του στην Εκκλησία μας και το αγωνιστικό του φρόνημα.
Είμαι σίγουρος πως η συγκεκριμένη Μητρόπολη έχει πέσει θύμα παραπληροφόρησης
(από διάφορους αυτόκλητους «καλοθελητές» και «σωτήρες» που πληθαίνουν τα τελευταία
χρόνια στους εκκλησιαστικούς χώρους), μολονότι στο κείμενο διαβάζω επί λέξη
«αξιόλογος σταθμός». Δηλώνω πως ΠΟΤΕ δεν έχει «προβληθεί» η γελωτοθεραπεία και
άλλες ολιστικές θεραπείες από το σταθμό μας, γιατί απλούστατα ΔΕΝ πιστεύουμε,
όπως και η Ορθόδοξη Εκκλησία μας, στις ολιστικές θεραπείες. Με λύπης βαθυτάτης
όμως είμαι σε θέση να γνωρίζω πως πολλοί ιερωμένοι ακολουθούν τέτοιες
θεραπείες, ενώ έχω ακούσει και πνευματικούς ακόμα να καθοδηγούν από άγνοια
πνευματικά τους παιδιά σε τέτοια μονοπάτια. Για το θέμα της «καταγγελίας» θα
κοινοποιήσω το περιεχόμενο ολόκληρης της επιστολής μου αυτής, στην Ι.Μ. Γλυφάδας και στον Σεβ. Πομενάρχη της, ως
απάντηση σε όσα αναφέρονται για το σταθμό μας.
Φυσικά η «καταγγελία» (την οποία προσωπικά αγνοώ) δεν θα
μπορούσε να υπάρξει άνευ αφορμής! Και αφορμή ήταν ατυχής στιγμή, κατά την οποία
μία συνεργάτης εθελόντρια από το χώρο της υγείας, έκανε αναφορά στη γελωτοθεραπεία
(ως μη όφειλε) και μίλησε εν συντομία και για τις ολιστικές θεραπείες.
Αναμφισβήτητα αυτό δεν αποτελεί θέση του σταθμού μας, πολύ δε περισσότερο δεν
αποτελεί προβολή ανάλογων θεραπειών. Είμαστε πολύ προσεκτικοί ως προς τις
διατυπώσεις μας και ιδιαιτέρως αυστηροί ως προς τις τοποθετήσεις μας σε τέτοια
ζητήματα.
Επειδή δεν κρύβομαι πίσω από το δάχτυλό μου και επειδή η
αλήθεια που ελευθερώνει είναι υποχρέωσή μας, θα ήθελα να γνωστοποιήσω και σε
εσάς (ανώνυμε επικριτή μας) αλλά και στον συντάκτη τα «καταγγελίας» της
Μητροπόλεως Γλυφάδας, πως η εν λόγω εκπομπή με το συγκριμένο θέμα μεταδόθηκε το
2007. Η εύλογη και δικαιολογημένη παρατήρησή μας ήρθε μετά την μετάδοση της συγκεκριμένης
εκπομπής (διάρκειας 26 λεπτών). Από λάθος στον υπολογιστή που διαθέτει τη βάση
δεδομένων του ψηφιακού μας αρχείου, η ίδια εκπομπή μεταδόθηκε τον προηγούμενο
μήνα και προκάλεσε την άμεση διαγραφή της από το αρχείο μας. Δυστυχώς λάθη, όχι
σκόπιμα ή με δόλο, μπορούν να συμβούν. Εμείς όμως δεν ρίξαμε στο πυρ το
εξώτερον τη συνεργάτιδά μας, ούτε καταραστήκαμε τη σύγχρονη τεχνολογία. Της εξηγήσαμε
την λάθος τοποθέτησή της και επιπλέον γίναμε πιο προσεκτικοί. Επίσης πρέπει να
σας πω ότι δεν είμαστε πάντα σε θέση να γνωρίζουμε όλες τις δραστηριότητες κάθε
προσκεκλημένου μας, χωρίς αυτό να μας καθιστά άμοιρους ευθυνών.
Όμως, το σφάλμα και η μετάνοια δεν είναι που καθημερινά
διδάσκουμε από τη συχνότητά μας; Εσείς ακολουθείτε τη γνωστή μέθοδο «πονάει
δόντι, κόβει κεφάλι»; Γιατί, χωρίς να
έχετε πλήρη γνώση, μας κρίνετε έτσι; Αυτό δεν είναι το προστάδιο αίρεσης; Να αποφασίζετε εσείς ως μόνοι εκφραστές της Ορθόδοξης
Εκκλησίας, τι είναι και τι όχι Ορθόδοξο; Και μάλιστα να βγάζετε συμπεράσματα
πριν καν λάβετε πλήρη γνώση του θέματος που τόσο πολύ σας έθιξε; Μα κάτι τέτοιο
δεν έχει προηγούμενο στην Εκκλησία μας! Οι σύνοδοι, τοπικές και οικουμενικές,
για το λόγο αυτό έγιναν: για να εξεταστούν εν Αγίω Πνεύματι οι νέες δοξασίες
και να αποκρυσταλλωθεί η πίστη, το Δόγμα, της Εκκλησίας μας. Και έρχεστε εσείς σαν
ισλαμιστής μουλάς που εκδίδει την φετφά του, να μας κατηγορήσετε για τα χίλια
όσα μέσα από το ανώνυμο κείμενό σας;
Όσο δε για το blog
Συνοδοιπορία ήδη ο Σεβ. Μητροπολίτης Πειραιώς σας απάντησε πως δεν αποτελεί
επίσημο όργανο ή δελτίο της Πειραϊκής Εκκλησίας και ουδεμία σχέση έχει με την
Ιερά Μητρόπολη Πειραιώς.
Καταληκτικά δε, σχετικά με την ως άνω «καταγγελία», αληθεύει
πως προ ημερών, ένα σεβαστό πρόσωπο (που εκπροσωπούσε την καταγγέλλουσα Μητρόπολη)
αναφέρθηκε με τους ίδιους βαρείς και αστήρικτους χαρακτηρισμούς για το
ραδιοφωνικό σταθμό μας στην ΚΔ΄ Πανορθόδοξη Συνδιάσκεψη Εντεταλμένων Ορθοδόξων
Εκκλησιών και Ιερών Μητροπόλεων για θέματα αιρέσεων και παραθρησκείας, που
ολοκληρώθηκε στις 17 Οκτωβρίου στη συμπρωτεύουσα; Τουλάχιστον έτσι μας μετέφεραν
αυτόπτες και αυτήκοοι μάρτυρες… Αν αληθεύει, η προσωπική άποψη του εν λόγω
σεβαστού προσώπου, θυμίζει έντονα τα επιχειρήματα της προσωπικής ανώνυμης γραφής
σας.
Συνεχίζει το κείμενό σας με τα εξής: «Θα πρέπει να καταλάβουν τα στελέχη του Ραδιοφωνικού σταθμού της
Πειραϊκής Εκκλησίας ότι το χρέος τους απέναντι στο Θεό και τον Λαό Του επιβάλει
σοβαρότητα, ευθύνη και Ορθόδοξο φρόνημα». Θα τολμούσα να σας επιστρέψω την
υπόδειξη. Εμείς με τη βοήθεια του Θεού μας συνεχίζουμε ένα έργο που δεν είναι
προσωπικό. Είναι έργο προς Δόξαν Θεού! Και τα στελέχη του σταθμού έχουν
επίγνωση αυτής τους της διακονίας. Χρέος μας είναι και η σοβαρότητα (όχι η σοβαροφάνεια
που διακρίνει το δικό σας ανώνυμο κείμενο) και η ευθύνη (όχι η «παπική» απόδοση ευθυνών σε όλους, που
αποπνέει το ανώνυμο κείμενό σας) και το Ορθόδοξο φρόνημα (και όχι η αντορθόδοξη
προσέγγισή σας με την κριτική σας διάθεση που εκφράζεται ως αλάθητος ποντίφηξ στο
ανώνυμο κείμενό σας).
Εμείς στο ραδιοφωνικό μας σταθμό, με τα ελάχιστα μέσα, με το περίσσευμα
της καρδιάς μας και την διάθεση προσφοράς συνεχίζουμε το έργο του «ραδιοφώνου
που μιλάει στην ψυχή μας». Δεν χτίζουμε απλώς ραδιοφωνικές παράγκες για να
πούμε πως κάνουμε έργο.
Σας διαβεβαιώνω πως προσωπικά δεν κάνουμε απολύτως κανένα
έργο, για να μην νομισθεί ότι θέλουμε τον όποιο έπαινο ή αναγνώριση της παρουσίας
μας. Μόνο λάθη και αμαρτίες. Αλλά αγωνιζόμαστε. Αν αυτό σας ενοχλεί, λυπάμαι!
Όσο για την τελευταία σας φράση που είναι και εν μέρει ο
τίτλος του κειμένου σας: «Καλούμε τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Πειραιώς να
αναλάβει υπό την εποπτεία του το πρόγραμμα του σταθμού ώστε να σταματήσουν
επιτέλους οι αποκρυφιστικές κατηχήσεις από την συχνότητα των 91.2», προσθέτω
μόνο το εξής: ντροπή σας! Αποκρυφιστικές κατηχήσεις αλλού, όχι σε εμάς στο
ραδιοφωνικό σταθμό της Πειραϊκής Εκκλησίας. Αν πραγματικά πιστεύετε κάτι τέτοιο
τολμώ να σας προκαλέσω δημόσια να αποκαλύψετε την ταυτότητά σας και να προσκομίσετε στοιχεία για την
απαράδεκτη συκοφαντική τοποθέτησή σας. Αν κάτι τέτοιο δεν γίνει, η ανωνυμία σας
θα είναι η πιο τρανή απόδειξη της αθλιότητας στην οποία υποπέσατε. Επειδή δεν σας
γνωρίζω προσωπικά, σταματάω εδώ!
Αγαπητοί κύριοι.
Δεν περίμενα ποτέ να διαβάσω κάτι τόσο ψευδές και κακόπιστο
στο αξιόλογο blog σας. Κυρίως
γιατί φιλοξενούνται κείμενα του μακαριστού π. Αντωνίου, του οποίου το έργο
γνωρίζω πολύ καλά και του οποίου τη μνήμη σέβομαι απόλυτα. Με λύπησε το γεγονός
της προχειρότητας των επιχειρημάτων σας. Με θλίβει η προσπάθεια να μειωθεί ένα
θεάρεστο έργο 24 ετών. Που όταν εμείς ξεκινήσαμε, το δικό σας blog φυσικά δεν υπήρχε.
Με λυπεί το γεγονός ότι ο συντάκτης του κειμένου είναι
ανώνυμος. Προσωπική του επιλογή; Έλλειψη θάρρους; Απουσία χριστιανικής
στοιχειώδους ηθικής; Εγώ όμως σας απάντησα με ειλικρίνεια και σεβασμό,
ταυτόχρονα όμως με θλίψη και οργή, σε όσα ατεκμηρίωτα αναφέρετε.
Δική σας ευθύνη στο αντιαιρετικό εγκόλπιο που αναρτήσατε ένα
τέτοιο κείμενο. Σας αναγνώριζα το αγωνιστικό φρόνημα. Από σήμερα, όμως, σας αναγνωρίζω
και μία εμπάθεια ως προς το δικό μας έργο. Στα δύσκολα χρόνια η Εκκλησία μας, μας
χρειάζεται όλους ενωμένους και αγωνιστές. Εσείς όμως μη βλέποντας το έργο μας,
το ακυρώσατε εξαιτίας ενός ανώνυμου συντάκτη.
Επειδή, όπως σας έγραψα και πιο πάνω, αρκετές φορές έχω
χρησιμοποιήσει υλικό από το blog
σας (το οποίο και θεωρώ ιδιαιτέρως αξιόλογο), αισθάνομαι την ανάγκη, αλλά
και αξιώνω την καλόπιστη συνεργασία σας, τόσο στην ανάγνωση της γραπτής
απάντησής μου, όσο και της άμεσης ανάρτησης της απαντήσεως αυτής στο blog σας στον ίδιο χώρο και με
την ίδια γραμματοσειρά και εμφάνιση που καταχωρήσατε το δικό σας κείμενο. Κάτι
τέτοιο απαιτεί η δεοντολογία και είμαι σίγουρος πως θα βρω κατανόηση,
αισθανόμενος ότι σέβεστε και την δεοντολογία αλλά κυρίως τη χριστιανική ηθική.
Την παρούσα απαντητική μου επιστολή θα κοινοποιήσω σε κάθε
άλλο μέσο για την διαφύλαξη της ακρίβειας των τοποθετήσεών μου.
Μετά τιμής,
Λυκούργος Μαρκούδης
Διευθυντής Προγράμματος Ραδιοφωνικού Σταθμού Πειραϊκή Εκκλησία
..................Διευθυντής Προγράμματος Ραδιοφωνικού Σταθμού Πειραϊκή Εκκλησία
Το απαράδεκτο κείμενο του Αντιαιρετικού Εγκολπίου έχει ως εξής:
Έχουμε παρατηρήσει και παλαιότερα ότι η άνοδος ακροαματικότητας του Ραδιοφωνικού Σταθμού της Ι.Μ.Πειραιώς ανέβηκε στην προτίμηση του κοινού σταδιακά και με βασική αιτία την εκκοσμίκευση του 89.5. Το δίλημμα πλέον είναι εκκοσμίκευση ή νεοεποχίτικη προπαγάνδα. Δεν θέλουμε να κατονομάσουμε πρόσωπα και στελέχη –σκοπός μας δεν είναι αυτός- αλλά δυστυχώς πολλά βασικά στελέχη του 91.2 δεν ακολουθούν την Πατερική πορεία του Σεβ. κ.Σεραφείμ, τουλάχιστον στο επίπεδο της ραδιοφωνικής τους μαρτυρίας. Ένας σταθμός ο οποίος συντηρείται από τον οβολό του Ορθόδοξου πληρώματος, έχει –τουλάχιστον- την ευθύνη της Ορθόδοξης κατήχησης, για να μην πούμε ΚΑΙ της Απολογίας και της αντιαιρετικής κατάρτισης. Δεν ζητάμε τα στελέχη και οι παραγωγοί του σταθμού να γνωρίζουν την Αγία Γραφή απ’ έξω αλλά τουλάχιστον να έχουν ΒΑΣΙΚΗ γνώση της Ορθόδοξης Δογματικής διδασκαλίας. Είναι αστείο το γεγονός σε στέλεχος του σταθμού να τίθεται ερώτηση από ακροατή για τους μονοφυσίτες και τις πλάνες τους και εκείνος να δηλώνει άγνοια! Θεωρούμε απαράδεκτη την νέο-Πατερική ασάφεια της πρωινής ζώνης στην οποία η χλιαρή αγαπολογία εναλλάσσεται με την πλάνη στο σημείο να καλείται …ψυχοθεραπευτής να μιλήσει για τον γ.Παΐσιο!
Μεταφέρουμε από καταγγελία της Ι.Μ.Γλυφάδος: “Από το 2010 ο αξιόλογος σταθμός της Πειραϊκής Εκκλησίας προβάλλει τη γελωτοθεραπεία και άλλες ολιστικές θεραπείες. Το 2010 προέβαλε και γνωστό γελωτοθεραπευτή με παραθρησκευτική δραστηριότητα. Το Σεπτέμβριο 2012 ακούστηκαν περί αυτοθεραπείας, ενεργειακών μπλοκαρισμάτων και γελωτοθεραπείας. Τον τρέχοντα Οκτώβριο η Συνοδοιπορία της Πειραϊκής Εκκλησίας στέλνει emails για τα οφέλη του γέλιου παραπέμποντας σε προχωρημένη αποκρυφιστική ιστοσελίδα”.
Θα πρέπει να καταλάβουν τα στελέχη του Ραδιοφωνικού σταθμού της Πειραϊκής Εκκλησίας ότι το χρέος τους απέναντι στο Θεό και τον Λαό Του επιβάλει σοβαρότητα, ευθύνη και Ορθόδοξο φρόνημα. Καλούμε τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Πειραιώς να αναλάβει υπό την εποπτεία του το πρόγραμμα του σταθμού ώστε να σταματήσουν επιτέλους οι αποκρυφιστικές κατηχήσεις από την συχνότητα των 91.2.
στο: http://egolpio.wordpress.com/
11 σχόλια:
Τώρα τελευταία , ακούγονται πολλά παράπονα για το "αντιαιρετικό εγκόλπιο" και πολλές παρωδίες δεξιά και αριστερά.. , αγαπητέ κύριε Μαρκούδη!
Μην τους λαμβάνετε υπόψιν!
Καλή Δύναμη στο έργο σας!
Φίλη ακροάτρια του Ραδιοφωνικού Σταθμού "ΠειραΪκή Εκκλησία"
Προφανως, τα αδέλφια μας στο αντ. εγκολπιο, δεν εχουν ακουσει οι ιδιοι ποτε Πειραικη Εκκλησια ,ειδαλλως δεν θα τολμουσαν να γραψουν αυτα που εγραψαν!Πιστευουμε οτι ολοι οι ακροατες της Πειρ. Εκκλ. συμφωνουν απολυτα με την απαντηση που δωθηκε!!! Οσο αφορα ,το αν και ποσο ωφελει ,παρηγορει,νουθετει,μεταστρεφει προς την Ορθοδοξια μας η Πειρ. Εκκλησια υπαρχει πληθος παραδειγματων !! Π.χ.γνησιας μεταστροφης Αλβανου Μουσουλμανου, σε ενθερμο Ορθοδοξο,λογω ακροασης του νυκτερινου - μονο - προγραμματος!!!Προσευχομαστε ολοψυχα ,ευλογημενη μετανοια σε ολους μας...Με την αγαπη του ΧΡΙΣΤΟΥ μας
Χαριτων και Σοφια.
Κάθε φορά που τα ίδια τα μέσα γίνονται είδηση στον εαυτό τους, μπορεί κάποιος να διερωτηθεί: καλά, τόσα προβλήματα έχουμε, δεν μας φτάνουν; πρέπει να ασχολούμαστε και με την δημόσια εικόνα τους;
Γιατί να μπλέξουμε ποιος έχει δίκιο τώρα, η Πειραϊκή Εκκλησία ή το Αντιαιρετικό Εγκόλπιο; και να διχαστεί η κοινή γνώμη σε Πειραϊκοεκκλησιαστικούς και Αντιαιρετικοεγκολπιστές;
Ο έξυπνος μοναχός πρώτος βάζει μετάνοια στον αδελφό του, λένε στο Άγιον Όρος. Όποιος θέλει να έχει δίκιο, ας ζητήσει συγνώμη. Ο ισχυρογνώμων είναι πλανεμένος.
Μπορεί ο κύριος Λυκούργος να πει ευλόγησον, ήμαρτον, έσφαλα, συγνώμη στον ανώνυμο; Μπορεί ο ανώνυμος να πει ευλόγησον στον κύριο Λυκούργο; Και ας πιστεύουν ότι έχουν δίκιο και ο άλλος άδικο. Πριν δύσει ο ήλιος τα αδέλφια πρέπει να μονιάζουν. Οι ορθόδοξοι πρέπει να είναι ενωμένοι μεταξύ τους, όχι διαιρεμένοι σαν τους προτεστάντες.
Ο Κύριος επέτρεψε αυτόν τον πειρασμό στο ραδιόφωνο που μιλάει στην ψυχή μας για τέσσερις λόγους, σύμφωνα με την αγιορείτικη θεωρία των δοκιμασιών: πρώτον δεν ξέρουμε για ποιον λόγο, κάποτε θα μάθουμε, δεύτερον είναι υπολογισμένος μέχρι το τελευταίο γραμμάριο, χιλιοστό, σέντς από την θεία πρόνοια ότι μπορεί να σηκωθεί, τρίτον δεν κρατάει για πάντα, έχει ένα τέλος και τέταρτον συντελεί στην σωτηρία μας.
Με αγαθό λογισμό, το Αντιαιρετικό Εγκόλπιο ενδιαφέρεται πραγματικά για το ορθόδοξο στίγμα της Πειραϊκής Εκκλησίας γι αυτό και η αγωνία του μην αρχίζει να προσφωνεί ο ένας τον άλλο μέσα στον σταθμό, "γεια σου νεοεποχιτάκι, τι κάνεις βρε;" - "τι να κάνω, νεοεποχιτάκο μου, εδώ νεοεποχιτίζομαι"
Αν και στην Θεσσαλονίκη δεν πιάνουμε Πειραϊκή Εκκλησία, παρά μέσω διαδικτύου και από αναμεταδόσεις ραδιοφωνικών σταθμών γειτονικών μητροπόλεων, θα μπορούσαν να είχαν μια ώρα στο πρόγραμμά σας ο πάτερ Θεόδωρος Ζήσης, ο πάτερ Γεώργιος Μεταλληνός και ο πάτερ Κωνσταντίνος Στρατηγόπουλος; Πιστεύω οι τρεις κορυφαίοι πατερικοί σήμερα!
Αγαπητέ "Κοινωνιολόγε" από Θεσσαλονίκη. Τα ανώνυμα συκοφαντικά σχόλια ανήκουν στους ανώνυμους το Αντιαιρετικού Εγκολπίου. Εμείς με αίσθημα ευθύνης και φόβο Θεού απαντάμε επώνυμα. Λυπάμαι για το κακόβουλο σχόλιό τους και ακόμα περιμένω να μάθω ποιος το έγραψε και που αποσκοπούσε. Δεν είναι σε θέση να κρίνουν και να μειώσουν την προσπάθειά μας οι ανώνυμοι στοχαστές των αντιαιρετικών δράσεων... Και μάλιστα να μας λένε εν μερει αιρετικούς ή αιρετίζοντες. Λυπαμαι βαθύτατα για το Αντιαιρετικό Εγκόλπιο και για την εγωπαθή του εμπάθεια. Αν διαβάστε καλά την απάντηση και αν ακούσετε το πρόγραμμά μας ήδη έχει αυτό που χρειάζεται η δηψασμένη ορθόδοξη ανά την οικουμένη ψυχή. Η ενημέρωση για τις αιρέσεις που μαστίζουν την Ελλάδα είναι άλλο θέμα. Η κατηγορία που αφέθηκε για την Πειραϊκή Εκκλησία είναι άλλο. Πριν κρίνουν το σύνολο του έργου μας θα έπρεπε να το γνωρίζουν. Αλλά η εποχή της ταχύτητας και της πλάνης των κάθε λογής "σωτήρων" έκανε το θαύμα της.
Αγαπητέ μου εκ Θεσσαλονίκης φίλε. Πρώτος εγώ έγραψα στην απάντησή μου πως δέχομαι την καλόπιστη κριτική. Όχι τη συκοφαντία. Δέχομαι τα στοιχεία και αν έχουμε κάνει λάθος δεν φοβόμαστε ούτε να το ομολογήσουμέ, ούτε φυσικά να το διορθώσουμε. Αλλά η κακόπιστη και εμπαθής κριτική δεν είναι αποδεκετή και λυπάμαι αφάνταστα. Όταν ο Κύριός μας την ώρα που εμείς οι άνθρωποι Τον περιφέραμε από τον ένα Αρχιερέα στον άλλο και μετά στους κοσμικούς ηγεμόνες, δέχθηκε άδικα ένα ράπισμα, δεν έιπε "ευλόγησον". Είπε "τι με δέρεις". Αυτό λέμε και εμείς και εγώ προσωπικά: αν σφάλαμε δείξτε μας το λάθος, αλλιώς γιατί μας κατηγορείτε άδικα με τέτοιους γενικόλογους χαρακτηρισμούς; Αλλά ο εγωισμός των ανώνυμων τιμητών είναι στοιχείο αιρετικής συμπεριφοράς κι ας λένε πως είναι εγκόλπιο αντιαιρετικό... Πράγμα πλεόν για το οποίο θα αμφιβάλλω!
Μετά τιμής
Λυκούργος Μαρκούδης
Λυπήθηκα πάρα πολύ που υπήρξε τόσο αρνητική κριτική για το σταθμό που αποτελεί τα τελευταία χρόνια
πραγματική προσωπική μου παρηγοριά.
Πιο πολύ λυπήθηκα με τη λύπη που σίγουρα ένιωσαν οι συντελεστές του σταθμού. Δεν έχω γνώσεις δογματικής αλλά
πιστεύω στην ορθόδοξη αλήθεια του σταθμού. Ο σταθμός είναι ο τρόπος να παρακολουθώ ακολουθίες γιατί είμαι στο εξωτερικό,
ξέρω τι να απαντήσω στα παιδιά μου όταν με ρωτάνε ερωτήσεις όπως γιατί κοινωνάμε. Κυρίως όμως νιώθω ότι μέσα από το
σταθμό σας ακούγεται η φωνή της Εκκλησίας και είναι βάλσαμο στην καρδιά μου.
Αλλά δυστυχώς είμαστε άνθρωποι και ο μισόκαλος μας πολεμά ακόμα και με όπλα "ιερού πολέμου".
Όπως έχετε αναρτήσει και στο blog δεν υπάρχει τίποτε χειρότερο από τους θρήσκους.
Να έχετε κουράγιο και πίστη σ'αυτή τη δοκιμασία. Ο Κύριος κάτι θέλει να βγει από αυτή τη δοκιμασία,
θα περάσει κι αυτό...
Εύχομαι να είναι μία παρεξήγηση πού θα λυθεί πολύ γρήγορα, γιατί τόσο το Αντιαιρετικό Εγκόλπιο, όσο και ο σταθμός σας, έχουν δώσει πιστότητα αγωνιστικών περγαμηνών για την ορθοδοξία μας. Πρέπει κατά την ταπεινή μου γνώμη να δέχεστε την γόνιμη κριτική, η οποία θα οδηγήσει πάντα σε μία σύνθεση απόψεων ωφελίμων. Ας πέσουν οι τόνοι μεταξύ των δύο πλευρών. Σας βεβαιώ πώς οι άνθρωποι του αντιαρετικού εγκολπίου μόνο εριστικοί και κακοπροαίρετοι δεν είναι. Το ίδιο φρονώ και δι'υμάς.Συνεχίστε να είστε μία όαση πληροφόρησης μέσα στον τόσο παραλογισμό.
Με αγάπη Χριστού.
Ασχοληθείτε καλύτερα με τους "ιερείς"που αφήνουν αβάπτιστα δεκάδες παιδιά κάθε εβδομάδα,κάνοντας μυστήρια σε 10 λεπτά(βλέπε μονή πεντέλης),αλλά και σε δεκάδες άλλες εκκλησίες,που λειτουργούν όπως θέλουν,και μετά ελάτε να μας πείτε ότι άλλο θέλετε..Και γι αυτά που λέω,έχω αποδείξεις,μια και τραβάω βαπτίσεις και γάμους 20 χρόνια.Φανταστείτε πόσο ενδιαφέρον υλικό έχω στα χέρια μου!Ενωθείτε αδ'ερφια και διώξτε μακριά τους καταστροφείς της εκκλησίας μας!
αγαπητε λυκουργο ... δεν ειχε παντου αδικο το αντ.εγκ ... και στο δρομο να σε βρω αυτο θα σε ρωτησω ... η αν ξαναερθεις στα δημητρια ... οι σποντες σου ηταν ξεκαθαρες ... μιλας για καποιον συγκεκριμενο ανωνυμο ... ειναι ολοφανερο ...σαν ανθρωπος με ονομα εχεις το θαρρος να τον αναφερεις ?? δεν νομιζω ...
κοψε τα νευρα σου αδερφε μου ... στον παρσδεισο δεν θασαι μονος .. θα πρεπει να ανεχτεις πολλους ανωνυμους...
μια ανωνυμη 25 χρονων κοπελα
Μένω άφωνη,γιατί απαντάτε???
Η σιωπή λαμβάνεται από διάφορους ακραίους ιστότοπους ως "απόδειξη" της ενοχής του όποιου κατηγορούν κάθε φορά. Για αυτό και πολύ καλά δόθηκε απάντηση.
Νομίζω οτι η εμπάθεια και η μη αγαπητικη σταση εναντιον του σταθμου δεν αποτελει ορθοδοξο αισθητηριο εκ μερους των ανωνυμων δικαστων... Η πίστη εκ των εργων κρινεται και ανευ εργων νεκρή είναι... κατα το Παύλειο ρήμα. Οι αυτοαποκαλούμενοι χριστιανοι θα πρεπει και να είναι χριστιανοι στην πράξη. Με την εν Χριστώ αγάπη.
Δημοσίευση σχολίου