Συνολικές προβολές σελίδας

Παρασκευή, 5 Νοεμβρίου 2010

Ένας πραγματικός διάλογος με μαθητές Λυκείου (του Τριανταφύλλου Σιούλη)


            -Πως είδατε τις εξαγγελίες για το Νέο Σχολείο, το Νέο Λύκειο κύριε;
            -Τι να σας πω παιδιά. Με προβληματίζουν πάρα πολύ όλες αυτές οι καινοτομίες. Εσείς πως τα κρίνετε όλα αυτά;
            -Εσείς οι μεγάλοι συνεχώς αυτοσχεδιάζετε, πειραματιζόμενοι στου «κασσίδη το κεφάλι». «Καινοτομίες», «αλλαγές», «έξυπνο σχολείο», «νέο σχολείο» και το λουρί της μάννας.
            -Θυμάστε που σας έλεγα για ανάλογες προσπάθειες στο παρελθόν, παράδειγμα την Ευρωπαϊκή Ιστορία του Ντιροζέλ που άρχιζε από το 800 μ.Χ. και τον Καρλομάγνο, για το Μουσείο της Ευρώπης κ.λπ.
Θυμάστε ακόμη που σας τόνιζα πως όταν η Παιδεία στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση αρχίζει να συνδέεται με την αγορά εργασίας, τη στιγμή που σκοπό έχει να διαπλάσει χαρακτήρες, σύμφωνα με το Σύνταγμα και τους νόμους του κράτους: «η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του κράτους και έχει ως σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες» (Σύνταγμα της Ελλάδας). «Σκοπός της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι να συμβάλλει στην ολόπλευρη, αρμονική και ισόρροπη ανάπτυξη των διανοητικών και ψυχοσωματικών δυνάμεων των μαθητών, ώστε, ανεξάρτητα από φύλο και καταγωγή, να έχουν τη δυνατότητα να εξελιχθούν σε ολοκληρωμένες προσωπικότητες και να ζήσουν δημιουργικά» και πως  πρέπει «....να γίνουν οι μαθητές ελεύθεροι και δημοκρατικοί πολίτες, να υπερασπίζονται τη δημοκρατία και να διακατέχονται από πίστη στην πατρίδα και  προς τα γνήσια στοιχεία της ορθόδοξης χριστιανικής παράδοσης» (Νόμος 1566/85), καταντά να γίνεται και αυτή αγοραία. Τώρα τι βλέπουμε; Εσείς γιατί πιστεύετε συμβαίνουν όλα αυτά;
            -Πιστεύουμε κύριε πως μας χρησιμοποιούν σαν γρανάζια μιας μηχανής εμάς και τους γονείς μας. Που να βρουν χρόνο οι γονείς μας να ασχοληθούν σοβαρά με όλα αυτά. Τρέχουν από το πρωί ως το βράδυ για μεροκάματο, αν υπάρχει, τρομοκρατημένοι μη χάσουν το σπίτι από την τράπεζα λόγω δανείου, αγχωμένοι να πληρώσουν το δικό μας φροντιστήριο για να μπούμε στη συνέχεια και εμείς στο κυνήγι δουλειάς στην «αγορά εργασίας», επιβεβαιώνοντας το τραγουδάκι που λέει: «γρανάζι είμαι εγώ της μηχανής και ο γιος μου το ανταλλακτικό, στη δούλεψή σας μια ζωή, είναι από άριστο υλικό». Φοβούνται μη χάσουν, όσοι έχουν, τη δουλειά τους λόγω μνημονίου, το οποίο επιτάσσει μείωση εξόδων στο δημόσιο τομέα, άρα και στα σχολεία. Νομίζουμε πως βρέθηκε έτσι ένας επιπλέον τρόπος με την αλλαγή του Λυκείου, μειώνοντας τα υποχρεωτικά μαθήματα και τις ώρες διδασκαλίας να μειώσουν και τις δημόσιες δαπάνες, αφού θα μειωθούν και οι προσλήψεις.
            -Χρησιμοποιούν όμως και εσάς, σας κάνουν τρόπον τινα «συνένοχους στο έγκλημα», όπως λέει και το τραγούδι, αφού ποντάρουν στην αδιαφορία σας και στην έφεση του μαθητή για μικρότερη προσπάθεια. Όμως, αλήθεια, είδατε παιδιά ποια μαθήματα δια της επιλογής θα υποβαθμισθούν; Κυρίως τα ανθρωπιστικά μαθήματα, Αρχαία Ελληνικά, Ιστορία, Θρησκευτικά, Αρχές ηθικής και φιλοσοφίας. Μαθήματα αυτογνωσίας, που δίνουν κλειδιά ερμηνείας  του πολιτισμού μας. Τώρα τι βλέπουμε τα τελευταία χρόνια; Εξοβελισμός προτύπων και εννοιών όπως πατρίδα, έθνος, εκκλησία, οικογένεια ...
            -Εμείς νομίζουμε κύριε πως θέλουν να γίνουμε ελληνόφωνοι Ευρωπαίοι πολίτες, αφού πιστεύουν πως με τις αλλαγές θα είμαστε πιο εύκολα διαχειρίσιμοι στις βουλές τους για την επιβολή παγκόσμιας διακυβέρνησης. Όμως εμάς ποιος θα μας δώσει όραμα, ελπίδα, πρότυπα ζωής, στηρίγματα στις δύσκολες μέρες που περνούμε; Μας έχουν ζαλίσει με τα «έξυπνα σχολεία», τα «νέα σχολεία», τις «καινοτομίες», την «αγορά εργασίας», μας έχουν καταντήσει «νούμερα» κυριολεκτικά και μεταφορικά. Βαρεθήκαμε «τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα». Δεν αντέχουμε άλλο. Μας μεταχειρίζονται σαν ζώα σε φάρμες. Μας ταΐζουν κουτόχορτο και μας κάνουν μοιρολάτρες. Δείτε λίγο τα ριάλιτυ στην τηλεόραση, μας αποκοιμίζουν. Αλλά και σεις οι πνευματικοί άνθρωποι, που είστε κύριε; Ανύπαρκτοι και πολύ «λίγοι». Τώρα που συμβαίνουν όλα αυτά και θα περίμενε κανείς από εσάς, την Ιεραρχία και άλλους να αντισταθείτε, τι παράδειγμα μας δίνετε; Τα κεφάλια μέσα. Ε, λοιπόν δεν συμφωνούμε μαζί σας και πάρτε το χαμπάρι. Συνένοχοι στο έγκλημα δεν θα γίνουμε.
Και για την αντιγραφή,
Τριαντάφυλλος Σιούλης
Σχολικός Σύμβουλος Θεολόγων
Ευρωπαίος ελληνόφων πολίτης, ενταγμένος δια του μνημονίου, στανικά, στην παγκόσμια διακυβέρνηση 

Δεν υπάρχουν σχόλια: