Συνολικές προβολές σελίδας

Παρασκευή, 2 Δεκεμβρίου 2011

Στρουμφάκια & κομμουνισμός

Μας ήρθε το παρακάτω κείμενο για τη γνωστή (εδώ και δεκαετίες) σειρά κινουμένων σχεδίων «Στρουμφάκια». Ίσως για κάποιους να είναι υπερβολικοί οι παραλληλισμοί, αλλά καλό είναι να έχουμε σε όλα μία επιφύλαξη, αφού τίποτα δεν είναι όσο αθώο φαίνεται. Διαβάστε τα στοιχεία και ο καθένας ας βγάλει τα δικά του συμπεράσματα.  

Τό κείμενο αὐτό χει καθαρά διασκεδαστικό χαρακτήρα καί ὄχι κάποια πολιτική θέση! Τά στρουμφάκια προβάλλουν τόν κομμουνισμό! 

θεωρία τι τά θα στρουμφάκια προβάλλουν τήν κομμουνιστική θεωρία κυκλοφορεῖ δ καί πάρα πολύ καιρό. ν ο συνοδευτικές θεωρίες συνομωσίας (,τι δηλαδή εναι πράγματι φτιαγμένα τσι πό τούς σοβιετικούς γιά νά χουν τά παιδιά παφή μέ τά κομμουνιστικά δεώδη) ντικρούονται ς περβολικές, τά σημάδια τι, θελημένα ἤ μή, τό χωριό τν γαπημένων ρων τν παιδικν μας χρόνων εναι στήν πραγματικότητα μιά μικρογραφία τς οτοπικς κομμουνιστικς κοινωνίας εναι διάψευστα.

ρχίζει πρτα κανείς πό τό γεγονός τι τό χρμα πουσιάζει πό τό στουμφοχωριό. Ο δουλειές ἔχουν μοιραστε στά μισά περίπου στρουμφάκια πού χουν στερεοτυπικούς ρόλους μέσα στήν στρουμφοκοινωνία: Προκοπς εναι ο ργάτες, Κηπευτής (Φάρμερ) εναι γροτική τάξη, Ζωγράφος καί Ντορεμί ο καλλιτέχνες, Λιχούδης μάγειρας καί Ράφτης εἶναι… ράφτης. λοι ατοί κάνουν καθένας τή δουλειά του γιά λα τά στρουμφάκια το χωριο χωρίς νά ζητ ντάλλαγμα. Τά λλα μισά στρουμφάκια εναι παραδείγματα λαττωμάτων πού κοινωνία τν στρούμφ βλέπει ς ρνητικά……………..


Χουζούρης ἔχει τήν τεμπελιά του, Λιχούδης τήν λαιμαργία, ὁ Μελένιος τή ματαιοδοξία. Τά περισσότερα ἐπεισόδια μέ κεντρικούς ρωες τέτοιους χαρακτρες χουν θικό δίδαγμα τό πόσο κακό εναι τό ντίστοιχο λάττωμα γιά τή στρουμφο-κοινωνία. Καί φυσικά τό δίδαγμα τό κφράζει πολύ συχνά ἡ συμβουλευτική φωνή το πάνσοφου Παπαστρούμφ. Ὁ «κόκκινος πατέρας» λου του χωριο πού φροντίζει γιά τή εημερία λλά καί τήν σότητα στό χωριό, εναι μοναδικός ξιωματοχος στό χωριό καί μοναδικός πού ναγνωρίζεται ς κοινωνικά νώτερος ἀπό ποιοδήποτε λλο στρουμφάκι. Συγκεκριμένα τά κόκκινα ροχα το χουν μπνεύσει καί τό (σχεδόν σίγουρα retroacronym) S.M.U.R.F = Socialist Men Under a Red Father. Παρά τήν πτική μοιότητα το μως μέ τήν πίσης γενειοφόρα φιγούρα το Μάρξ ρόλος του στή στρουμφο-κοινωνία εἶναι διος μέ το Στάλιν. μεγαλύτερη βέβαια πόδειξη γιά τόν παραλληλισμό μέ τό σοβιετικό καθεστώς εναι Σπιρτουλης. Σπιρτούλης εἶναι Τρότσκι. Λέει ὅτι εναι βοηθός (καί διάδοχος σέ να πεισόδιο) το Παπαστρούμφ,ν καί σέ να λλο πεισόδιο κάνει να πό τά πραξικοπήματα πού χουν γίνει στό στρουμφοχωριό καί γίνεται βασιλιάς πουσία το παπαστρούμφ (τά μισά στρουμφάκια διοργανώνουν ντίσταση). Καί φυσικά τό κλασσικό πέταγμα το Σπιρτούλη πό τό χωριό εναι παραλληλίσιμος μέ τήν ἐξορία το Τρότσκι. Καί ὁ Δρακουμέλ; Ἁπλς νας κακός μάγος πο κυνηγάει τά στρουμφάκια γιά νά τά φάει; Νά τά φάει ἀπό να σημεο καί μετά γιατί στά ρχικά πεισόδια θέλει νά πιάσει ξι πό ατά γιά νά τελειώσει τό ξόρκι πού θά το πιτρέψει νά φτιάξει χρυσάφι. Ἔτσι κάποιος μπορε νά δε τό Δρακουμέλ σάν νσάρκωση το καπιταλισμο πού σκοπό χει νά καταστρέψει τήν οτοπική κοινωνία τν στρούμφ γιά τό κέρδος. Τήν Ψιψινέλ μποροῦμε νά τή δομε ς τό προλεταριάτο-τόν ξαρτώμενο ργάτη τόν ποο ἐκμεταλλεύεται τό κεφάλαιο(Δρακουμέλ) ὥστε νά λοποιήσει τά σχέδια του. 

Καί βέβαια ὑπάρχουν συγκεκριμένα πεισόδια πού μπορε νά χρησιμοποιήσει κανείς ς πιχειρήματα. Τό πεισόδιο μέ τά σοκολατένια νομίσματα εναι τό πιό συχνά ναφερόμενο. Δρακουμέλ καί ἡ μαμά του στέλνουν τό σατανικό σπόρο στήν αλή το Λιχούδη καί φυτρώνει να δέντρο μέ σοκολατένια νομίσματα τά ποα δοκιμάζει Λιχούδης. Μετά ντί νά τά μοιραστε μέ τά λλα στρουμφάκια (τί πιό φυσιολογικό στήν κομμουνιστική κοινωνία) τά θεωρε δικά του (ἰδιοκτησία = καπιταλισμός) καί τά πουλάει στά λλα στρουμφάκια ντί παραίτητων γί ατά ργαλεα (τά βάρη το Προκοπή, τήν τσάπα το κηπουρο, τά ργαλεα το ξεφτέρη). Χωρίς ατά στρουμφοκοινωνία καταρρέει φο δέν μπορε νά παραχθε τίποτα. κατάσταση σῴζεται μετά πό παρέμβαση το παπαστρούμφ πού ξηγε στό λιχούδη τι γιά τήν κατάσταση φταίει παράλογη νάγκη του νά συγκεντρώσει πλοτο.

Σέ ἄλλο πεισόδιο ατόματη μηχανή παραγωγς φαγητο το Ξεφτέρη δηγε τά στρουμφάκια σέ περκατανάλωση μέ ἀποτέλεσμα νά ξαντληθον ο φυσικοί πόροι (στρουμφόμουρα). κολουθε πανικός καί τήν κρίση πότρεπει Παπαστρούμφ μετά πό καταστροφή τς μηχανς μέ να πενταετές πλάνο*… εε.. δηλαδή μέ μία πόθηκη μέ φαγητό.

Πραξικόπημα στό χωριό γίνεται 2 φορές. Μία ἀπό τόν Σπιρτούλη καί μία πό τή Στρουμφίτα πού θέλει νά γίνει «Βασίλισσα γιά μιά μέρα». Καί τά δύο καταλήγουν σέ μάχη πού μως σταματ Παπαστρούμφ βάζοντας τέλος σέ δέες περί βασιλείας. Στρουμφίτα τί ρόλο παίζει; Εναι πλήρως ξισωμένη στό Στρουμφοχωριό, ἄν καί εναι τό ντίθετο φλο καί προφανς τά Στρουμφάκια μοιράζονται καί ατή καί ρκονται μέ μία πως καί τούς φυσικούς πόρους, φαγητό κτλ.

πίσης, τό παρακάτω γίνεται πιό μφανές στό γγλικό version. λα τά στρουμφάκια ναφέρονται τό να στό λλο κολλνε πό πίσω τό ‘Smurf’ π.χ Papa Smurf, farmer Smurf, Painter Smurf. Κάτι σάν τό “Comrade Stalin” δηλαδή. Τέλος νά σημειώσουμε τι δέν πάρχει ποιαδήποτε πίστη σέ θρησκεία κάτι λλο στό Στρουμφοχωριό. Συνεπς οτε ερατεο καί ναοί, καί «Παπάς» Στρούμφ.

πηγή: http://1greek.wordpress.com/2011/11/26/%cf%83%cf%84%cf%81%ce%bf%cf%85%ce%bc%cf%86%ce%ac%ce%ba%ce%b9%ce%b1-%ce%ba%ce%bf%ce%bc%ce%bc%ce%bf%cf%85%ce%bd%ce%b9%cf%83%ce%bc%cf%8c%cf%82/#more-6748

Δεν υπάρχουν σχόλια: